Τι πρέπει να κάνετε αν ακυρωθεί η πτήση σας

By ticketseller.gr|May 24, 2017|blog|0 comments

Flight delay claims

Οι ακυρωμένες ή καθυστερημένες πτήσεις μπορούν να σας αφήσουν σε πολύωρη αναμονή στο αεροδρόμιο ή με καθυστερημένες μέρες για τις πολυπόθητες διακοπές.

Τα καλά νέα είναι ότι ίσως δικαιούστε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία. Αλλά πώς αξιολογείτε αν πρεπει να αποζημιωθείτε απο τη καθυστέρηση της πτήσης σας και πόση αποζημίωση για καθυστερημένες πτήσεις μπορείτε να λάβετε;

Έχουμε όλες τις παρακάτω απαντήσεις.

Πότε δικαιούμαι αποζημίωση για καθυστέρηση πτήσης;

Όταν ταξιδεύετε από την ΕΕ, δικαιούστε αποζημίωση για ακυρωμένες πτήσεις ή καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών. Αυτό συμβαίνει και αν πετάτε από χώρα εκτός ΕΕ με ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία προς χώρα της ΕΕ. Αυτή τη στιγμή είναι σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ (Κανονισμός 261/2004 της ΕΕ).

Πόση αποζημίωση δικαιούμαι;

Για όλες τις καθυστερήσεις πέραν των δύο ωρών, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σας παρέχει δωρεάν φαγητό και ποτό, το κόστος των τηλεφωνημάτων και των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το κατάλυμα εάν η καθυστέρηση σημαίνει ότι είστε καθυστερημένοι κατά τη διάρκεια της νύχτας. Μόνο “λογικά” έξοδα πληρώνονται, οπότε δυστυχώς δεν θα πάρετε δωρεάν μπύρες ή φανταχτερά δείπνα.   Παρακάτω αναφέρεται το ποσό της χρηματικής αποζημίωσης που δικαιούστε για καθυστερημένες πτήσεις, η οποία εξαρτάται από το πόσο καιρό καθυστέρησατε, πόσο χρονικό διάστημα ήταν η ίδια η πτήση και κατά πόσον ο προορισμός σας εμπίπτει στην ΕΕ.

Delay to your arrival Flight distance  Compensation

Three hours or more Less than 1,500km  €250

Between 1,500km and 3,500km  €400

More than 1,500km and within the EU  €400

Three to four hours More than 3,500km, between an EU and non-EU airport   €300

Four hours or more More than 3,500km, between an EU and non-EU airport    €600

Ποιες είναι οι εξαιρέσεις;

Θα λάβετε αποζημίωση καθυστέρησης πτήσης μόνο εάν είναι ευθύνη της αεροπορικής εταιρείας, οπότε αν η πτήση σας είναι καθυστερημενη από καταιγίδα ή υπάρχει απεργία όταν πρόκειται να ταξιδέψετε, δεν θα δικαιούστε την αποζημιωση, ακόμη και αν η καθυστέρηση είναι περισσότερο από πέντε ώρες.

Ωστόσο, δεν είστε υποχρεωμένοι να πάρετε μια πτήση που έχει καθυστερήσει για πάνω από πέντε ώρες, ανεξάρτητα από τον λόγο. Αν επιλέξετε να μην πάρετε την πτήση, εξακολουθείτε να δικαιούστε πλήρη επιστροφή χρημάτων, φαγητό και ποτό, διαμονή και τηλεφωνήματα ή ηλεκτρονικά μηνύματα. Θα πρέπει επίσης να ελέγξετε εάν οι καθυστερήσεις ή οι ακυρώσεις πτήσεων καλύπτονται από την ασφάλιση ταξιδιού σας, καθώς ενδέχεται να μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση με αυτόν τον τρόπο

Πόσο καιρό πρέπει να ζητήσω αποζημίωση;

Είναι καλή ιδέα να ζητήσετε αποζημίωση καθυστέρησης πτήσης το συντομότερο δυνατόν, αλλά μπορείτε νομίμως να ζητήσετε απο  καθυστερήσεις στο παρελθον.

Πώς μπορώ να ζητήσω αποζημίωση;

Ο καλύτερος τρόπος για να ζητήσετε αποζημίωση από μια αεροπορική εταιρεία είναι να το κάνετε αμέσως στο αεροδρόμιο, ειδικά εάν χρειάζεστε μια πτήση αντικατάστασης ή καθυστερείτε κατα τη διάρκεια της νύχτας. Αν δεν μπορείτε να πάρετε την αεροπορική εταιρεία να πληρώσει αμέσως, κρατήστε όλες τις αποδείξεις σας έτσι ώστε να μπορείτε να κάνετε αξίωση κατά την επιστροφή σας. Για να κάνετε τυπική αξίωση, επικοινωνήστε με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της αεροπορικής εταιρείας τηλεφωνικά ή γράψτε σε αυτές, συμπεριλαμβανομένων όλων των αριθμών αναφοράς, των κωδικών πτήσεων / χρόνων και των λεπτομερειών σχετικά με το τι συνέβη.



Default



Μπορώ να ισχυριστώ εάν ταξίδευα σε μια πτήση με κωδικό πρόσβασης;

Μια πτήση κωδικού πρόσβασης είναι μια συμφωνία μεταξύ δύο ή περισσότερων αεροπορικών εταιρειών που μοιράζονται την ίδια πτήση, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να κάνετε κράτηση θέσης μέσω μιας αεροπορικής εταιρείας και πραγματικά να πετάξετε με μια άλλη πτήση. Σε αυτήν την περίπτωση, εξακολουθείτε να δικαιούστε αποζημίωση για καθυστερημένες πτήσεις, εάν η αεροπορική εταιρεία που εκμεταλλεύτηκε την πτήση είναι αερομεταφορέας της ΕΕ ή αναχωρήσει από αερολιμένα της ΕΕ, ανεξάρτητα από το εάν η αεροπορική εταιρεία με την οποία πραγματοποιήσατε κράτηση βασίζεται στην ΕΕ. Εάν η αεροπορική εταιρεία που εκτελεί πτήσεις είναι αερομεταφορέας που δεν ανήκει στην ΕΕ και αναχωρεί από κράτος που δεν είναι μέλος της ΕΕ, αυτό σημαίνει ότι δεν θα λάβετε την κατ ‘αποκοπή αποζημίωση βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας.

Τι γίνεται αν η πτήση μου είναι υπερκρατημένη;

Μέχρι τώρα, οι περισσότεροι από εμάς γνωριζουμε για το θλιβερό γεγονος ενός επιβάτη που απομακρυνθηκε βίαια από μια πτήση με υπερβολική κράτηση στο αεροδρόμιο Chicago O’Hare. Αν και ευτυχώς αυτό είναι ένα σπάνιο περιστατικό, είναι νόμιμο και πιο συνηθισμένο από ό, τι νομίζετε για τις αεροπορικές εταιρείες να υπερφορτωνούν τις πτήσεις. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι κοινή πολιτική για τις αεροπορικές εταιρείες να ζητούν από τους εθελοντές να κάνουν άλλη πτήση στην πύλη επιβίβασης. Συνήθως θα προσφέρουν κουπόνια ταξιδιού ή φαγητού ως κίνητρο, καθώς και πτήση μεταγενέστερης αντικατάστασης. Αλλά αν κανείς δεν το θελησει, η αεροπορική εταιρεία μπορεί να μετακινησεί σε ακούσια άρνηση επιβίβασης – πράγμα που ουσιαστικά σημαίνει αναγκάζοντας έναν ή περισσότερους επιβάτες να πάρουν άλλη πτήση. Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, δεν έχει σημασία αν καθυστερείτε λιγότερο από τρεις ώρες, δικαιούστε αυτόματα αποζημίωση βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αποδείξεις για την άρνηση επιβίβασης, διατηρώντας ταυτόχρονα τις κάρτες επιβίβασης σας ή ζητώντας γραπτή επιβεβαίωση από την αεροπορική εταιρεία. Αξίζει να λάβετε υπόψη ότι δεν δικαιούστε αποζημίωση εάν προσφέρθειτε εθελοντικά να εγκαταλείψετε το κάθισμά σας.

[AdSense-C]

Τι θα συμβεί αν ακυρωθεί η πτήση μου;

Εάν η πτήση σας ακυρωθεί συνολικά, δικαιούστε να ζητήσετε πλήρη επιστροφή χρημάτων ή πτήση αντικατάστασης για να φτάσετε στον προορισμό σας. Μπορεί να μπορείτε να διεκδικήσετε επιπλέον έξοδα και αποζημίωση ανάλογα με το αν καθυστερείτε από την πτήση αντικατάστασης, εάν έχετε πτήσεις ή προγράμματα ταξιδιού που επηρεάζονται από την καθυστέρηση και πόσο μακρινή ήταν η ακύρωση της πτήσης

If your flight was cancelled less than seven days before departure:

Flight distance Departure and arrival times Compensation

Less than 1,500km

Departure – at least one hour earlier than booked flight & Arrival – up to two hours later than booked flight €125

Arrival – at least two hours later than booked flight €250

1,500km to 3,500km

Departure – at least one hour earlier than booked flight & Arrival – up to three hours later than booked flight €200

Arrival – at least three hours later than booked flight €400

More than 3,500km

Departure – at least one hour earlier than booked flight  & Arrival – up to four hours later than booked flight €300

Arrival – at least four hours later than booked flight €600

If your flight was cancelled between seven and 14 days before departure:

Flight distance Departure and arrival times Compensation

Less than 1,500km

Departure – from two or more hours earlier than booked flight & Arrival – up to two hours later than booked flight €125

Departure – from two or more hours earlier than booked flight & Arrival – two or more hours later than booked flight €250

Arrival – four or more hours later than booked flight €250

1,500km to 3,500km

Departure – from two of more hours earlier than booked flight & Arrival – up to three hours later than booked flight €200

Departure – from two or more hours earlier than booked flight & Arrival – three to four hours later than booked flight €400

Arrival – four or more hours later than booked flight €400

More than 3,500km

Departure – from two or more hours earlier than booked flight & Arrival – up to four hours later than booked flight €300

Arrival – four or more hours later than booked flight €600

 

Source: Flight delays and cancellations: Can I claim compensation?

Advertisements
Share this Post:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.